Barion Pixel

TouchCard webáruház

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) célja, hogy teljeskörűen szabályozza a RIMEXIS Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1015 Budapest, Ostrom utca 27. 1. em. 1., cégjegyzékszám: 01-09-966653, adószám: 23461750-2-41, képviseli: Rávai András ügyvezető) (a továbbiakban: Szolgáltató) és az általa a https://touchcard.hu/ URL címen működő weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő megrendelők (a továbbiakban: Megrendelő) között létrejött szerződéses jogviszony valamennyi elemét, valamint a TouchCard webáruház (a továbbiakban: Webáruház) használatának feltételeit. 

  1. Általános rendelkezések

A Webáruházon keresztül, elektronikus megrendeléssel történő vásárlással a jelen ÁSZF által meghatározott feltételek szerint adásvételi szerződés jön létre a Szolgáltató és a Megrendelő között. A Megrendelő a Webáruházban a megrendelés leadásával egyidejűleg elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF rendelkezéseit. 

A szerződés elektronikus úton kötött, de írásba nem foglalt szerződésnek minősül, melynek tartalmát Szolgáltató kizárólag elektronikusan iktatja és archiválja azzal, hogy a szerződés utólag hozzáférhető és visszakereshető. Szolgáltató és a Megrendelő között létrejött szerződés nyelve a magyar. Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy Szolgáltató nem veti alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezésének. 

A Webáruházat a Szolgáltató üzemelteti, melynek adatai a következők:

Cégnév: RIMEXIS Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely és levelezési cím: 1015 Budapest, Ostrom utca 27. 1. em. 1.

Nyilvántartási szám: 23461750-2-41

Adószám: 23461750-2-41

Telefonszám: +36-70/316-5033

E-mail cím: admin@touchcard.hu

Weboldal tárhelyszolgáltatójának neve, elérhetősége: 3 in 1 Hosting Bt. (cím: 2310 Szigetszentmiklós, Brassó u. 4/A., telefonszám: +36-21/200-0040, e-mail: admin@megacp.com, honlap: https://megacp.com/)

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Weboldal valamennyi böngésző szoftverrel és operációs rendszerrel együttműködik. A Weboldal kommunikációja HTTPS protokollon keresztül történik, azaz a kommunikáció titkosított, a Weboldalon keresztül megvalósuló adatforgalom privát. A Weboldal, valamint az ott működő Webáruház biztonsága megfelelő szintű, használata nem jelent kockázatot a felhasználókra nézve, azonban Szolgáltató javasolja, hogy Megrendelő az általa használt asztali számítógépen, laptopon, mobiltelefonon, illetve egyéb okos eszközön minden esetben alkalmazzon vírus- és kémprogram elleni védelmet biztosító szoftvereket, továbbá mindig telepítse az eszközön használt operációs rendszer által felajánlott biztonsági frissítéseket. A Webáruházban való vásárlás feltételezi Megrendelő részéről az internetes technológia korlátainak és hibalehetőségeinek ismeretét, elfogadását.

  • Az ÁSZF hatálya 

Személyi hatály

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltató mint eladó és a Megrendelő mint vevő között a Webáruházon keresztül, elektronikus megrendeléssel létrejött jogviszonyra.  

Területi hatály

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltató által a Webáruházon keresztül Magyarország területén nyújtott Szolgáltatásra.

Időbeli hatály

Jelen ÁSZF annak a Szolgáltató általi kihirdetésével lép hatályba, és hatályban marad mindaddig, amíg a Szolgáltató azt nem módosítja vagy vissza nem vonja. Szolgáltató és Megrendelő között a jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződéssel összefüggésben felmerülő vitás kérdések elbírálására a megrendelés elküldésének időpontjában hatályos ÁSZF rendelkezései irányadók.

Tárgyi hatály

Jelen ÁSZF teljeskörűen szabályozza a Szolgáltató mint eladó és a Megrendelő mint vevő között létrejött adásvételi jogviszony feltételeit.

  • AZ ÁSZF módosítása, közzététele

Az ÁSZF mindenkor hatályos szövegét Szolgáltató közzéteszi a Weboldalon, és biztosítja annak folyamatos elérhetőségét – ideértve az ÁSZF letöltésének lehetőségét is – a Megrendelő számára. Ha a Szolgáltató módosítja az ÁSZF tartalmát, úgy a módosított ÁSZF-et a Szolgáltató a módosítások hatálybalépését megelőzően legalább 15 nappal a Weboldalon közzéteszi. Szolgáltató biztosítja, hogy a Megrendelő számára egyértelműen megállapítható legyen az ÁSZF módosításának ténye, az ÁSZF módosítással érintett rendelkezéseinek köre, valamint az egyes módosítások hatályba lépésének időpontja is.

  • Az ÁSZF-ben használt fogalmak

Szolgáltató: a Megrendelő számára a Weboldalon működő Webáruházban digitális névjegykártyákat értékesítő RIMEXIS Kft.

Megrendelő: az a 18. életévét betöltött természetes személy, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli egyéb szervezet vagy egyéb gazdálkodó szervezet, aki/amely a Szolgáltatást igénybe veszi.

Szolgáltatás: a Weboldalon található Webáruházban ingyenes regisztrációt követően, illetve anélkül is igénybe vehető szolgáltatás, amely alapján a Szolgáltató a Megrendelő által kiválasztott terméknek a Megrendelő részére történő értékesítését és kiszállítását vállalja.

Termék vagy kártya: digitális névjegykártya, mely kizárólag a Webáruházban vásárolható meg, és amelynek megrendelők számára történő értékesítését a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben rögzített feltételek szerint vállalja.

Weboldal: a Szolgáltató által a https://touchcard.hu/ URL címen üzemeltetett oldal, melyen a Webáruház elérhető.

Fogyasztó: az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el jelen ÁSZF hatálya alá tartozó termékek megrendelése, valamint azok megvásárlására kötött szerződések során.

  • Személyes adatok kezelése

Szolgáltató szavatosságot vállal arra, hogy a Webáruházban történő vásárlással összefüggésben tudomására jutó személyes adatokat az irányadó adatvédelmi előírásokkal összhangban kezeli.

Szolgáltató szavatol továbbá azért, hogy a jelen szerződés teljesítése során végzett adatkezelési tevékenysége mindenben megfelel az Európai Unió és a Tanács 2016/679 számú általános adatvédelmi rendeletének (a továbbiakban: GDPR), illetve amennyiben ez alkalmazandó, úgy az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénynek (a továbbiakban: Infotv.); a Szolgáltató így különösen, de nem kizárólagosan megfelelő jogalappal rendelkezik a személyes adatok kezeléséhez, adatkezelési tevékenységet jogszerű cél elérése érdekében végzi, kizárólag ezen cél eléréséhez feltétlenül szükséges ideig és adatkör vonatkozásában.

A Szolgáltató által végzett adatkezelés részletes bemutatását, illetve az adatkezelésre vonatkozó előírásokat a Szolgáltató által elkészített részletes adatkezelési tájékoztató tartalmazza, melyet a Szolgáltató a Weboldal ’Adatkezelési tájékoztató’ menüpontjában tett közzé.

Szolgáltató felhívja az adatkezeléssel érintett természetes személyek figyelmét arra, hogy az adatkezeléssel összefüggő jogaikat a Szolgáltatóval mint adatkezelővel szemben az adatkezelési tájékoztatóban részletezett módon és feltételek szerint gyakorolhatják. 

  • Szolgáltatás igénybevétele

A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendelés útján történik, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A Megrendelőnek a termék megvásárlásához, illetve annak kiszállításához szükséges adatokat a megrendelés elküldése előtt kell megadnia, valamint nyilatkoznia kell az ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásáról, továbbá arról is, hogy a személyes adatainak kezelésére vonatkozó tájékoztatást megkapta és az abban foglaltakat tudomásul vette.

  • Webáruházban megvásárolható termékek

Szolgáltató által a Webáruházban értékesítésre kínált termékek olyan esztétikus, műanyagból készült, NFC technológiával ellátott kártyák, melyek digitális megoldást jelentenek egy névjegy, illetve direkt hivatkozás (link) gyors megosztására. Az NFC technológiának köszönhetően a kártya egy érintéssel átadja a digitális tartalmat a fogadó félnek, ehhez elegendő a kártyát odaérinteni a címzett mobilkészülékéhez.

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Webáruházban megjelenített termékek közül kizárólag a „TouchCard – alap” megnevezésű termék van készleten. Minden további, a Webáruházban megrendelhető terméket a Szolgáltató a megrendelés leadását követően, a Megrendelő igényei szerint egyedileg készíttet el, gyártat le, a Megrendelő által a Szolgáltató részére külön e-mail üzenetben elküldött grafikának megfelelően, így azokból a Szolgáltató állandó készlettel nem rendelkezik. A termék ennek megfelelően a megrendelés leadását követő 2 héten belül készül el, majd ezt követően kerül kiszállításra a Megrendelő részére a Szolgáltató által a ’Szállítási információk’ menüpontban megjelölt határidő alatt. Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a termék kiszállítására vállalt határidő azt követően kezdődik meg, hogy a Szolgáltató a Megrendelőt írásban tájékoztatta a megrendelés átadásáról a kiszállítást végző futárszolgálat részére.

A termékek adatlapján a Szolgáltató azokról egy rövid leírást is megjelenít, ami tartalmazza az adott termék fő jellemzőit. Szolgáltató szavatolja, hogy a Webáruházban értekesített digitális névjegykártyák kiváló minőségű és eredeti termékek. 

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a Webáruházban közzétett, az egyes termékeket bemutató képeket a legnagyobb gondossággal készítette el, azonban figyelembe véve azt a körülményt, hogy azok kizárólag illusztrációs célokat szolgálnak, ezért a Megrendelő által megvásárolt termékek eltérhetnek a honlapon látottaktól.

  • Regisztráció

A Webáruházban a Megrendelő vendégként, illetve regisztrált felhasználóként is le tudja adni megrendelését. Ahhoz, hogy a Megrendelő létre tudja hozni saját fiókját, az első megrendelés leadásakor a szerződés Szolgáltató általi teljesítéséhez szükséges adatainak megadásán túl egy általa választott felhasználónevet is meg kell adnia, valamint el kell fogadnia az ÁSZF-et, és nyilatkoznia kell arról, hogy a személyes adatainak kezelésére vonatkozó tájékoztatást elolvasta és megértette. Szolgáltató a Megrendelő által megadott e-mail címre küldi el a bejelentkezéshez szükséges kezdeti jelszót, melyet a Megrendelőnek az első bejelentkezést követően meg kell változtatnia saját fiókjába belépve.

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy amennyiben a Megrendelő az ÁSZF rendelkezéseit nem fogadja el, és/vagy nem nyilatkozik az adatkezelési tájékoztató tartalmának megismeréséről és tudomásul vételéről, úgy érvényesen nem tudja fiókját regisztrálni a Weboldalon.

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a regisztráció során biztosítja az adatbeviteli hibák javításának lehetőségét. Szolgáltató tájékoztatja továbbá a Megrendelőt, hogy a regisztráció során megadott adatokat bármikor tudja módosítani, a ’Fiókom’ menübe belépve.

Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy az esetleges adatbeviteli hibákért, illetőleg valótlan adatok megadásából vagy adatváltozás esetén az adatok módosításának elmaradásából eredő esetleges károkért a felelősség kizárólag a Megrendelőt terheli. Szolgáltató jogosult a nyilvánvalóan hibás vagy valótlan regisztrációt törölni, továbbá kétség esetén jogosult a Megrendelő által megadott adatok valódiságát ellenőrizni.

  • Megrendelés leadása

A megrendelés leadása kizárólag a Webáruházon keresztül, elektronikus úton lehetséges. Telefonon, postai úton vagy e-mail formájában megrendelés leadására nincs mód. A megrendeléssel kapcsolatos tájékoztatásokat, információkat a Szolgáltató e-mailben küldi el a Megrendelőnek.

Megrendelő a ’Kezdőlap’ vagy a ’Bolt’ menüpontban megjelenő terméktípusok közül kiválaszthatja az általa megvásárolni kívánt terméket, megtekintheti a kiválasztott termék leírását, továbbá tájékozódhat a termék elérhetőségéről, áráról. Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a termék szállítási díja, valamint az esetleges kedvezmények a megrendeléshez szükséges adatok megadását követően kerülnek felszámításra, illetve érvényesítésre. 

Ha a vásárlást megelőzően a Megrendelőnek a termékkel kapcsolatban kérdése merülne fel, úgy jogosult a Szolgáltatóhoz fordulni e-mailben az admin@touchcard.hu címen, valamint telefonon is a +36-70/316-5033 számon. 

Ha a Megrendelő kiválasztotta a számára megfelelő típusú és darabszámú terméket, akkor ’Kosárba teszem’ gombra kattintva a termék bekerül a kosárba. Megrendelő a Webáruház jobb felső sarkában található táska ikonra, majd a ’Kosár’ gombra kattintva bármikor megtekintheti az általa megvásárolni kívánt termékeket, illetve – ha esetleg meggondolta magát – azokat törölheti kosarából. Ha a Megrendelő kedvezményre jogosító kuponnal rendelkezik, úgy annak kódját a ’Kosár’ menübe belépve megjelenő felületen tudja megadni, majd, miután a Megrendelő a ’Kupon beváltása’ gombra kattintott, a Webáruház rendszere automatikusan levonja a kedvezmény összegét a fizetendő teljes vételárból. 

Ha a Megrendelő befejezte az általa megvásárolni kívánt termékek kiválasztását, úgy a ’Befejezés’ gombra kattintva azonnal megkezdheti a fizetési folyamatot. Az ezután megjelenő felületen a Megrendelőnek a megrendelés véglegesítéséhez meg kell adnia a termék kiszállításához, illetve a megrendelés ellenértékének kiszámlázásához szükséges adatokat. Megrendelő kérheti a Szolgáltatótól, hogy a vételárról szóló számlát a Megrendelő által megjelölt jogi személy részére állítsa ki; ebben az esetben a számlafizető adatainak megadásáról a Megrendelőnek kell gondoskodni.

A megrendelés véglegesítése során a Szolgáltató a kiválasztott termék(ek) megnevezéséről, azok vételárának (ÁFÁ-val együtt számított) összegéről, valamint a megrendeléssel összefüggésben felmerülő további költségekről tájékoztatást nyújt. Szolgáltató a Webáruházban eladásra kínált termékek vételárát magyar forintban (HUF) tünteti fel. Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy a termékek Webáruházban feltüntetett vételára kizárólag a termékek csomagolási költségét foglalja magában; a termékek házhozszállításáért a Szolgáltató jogosult külön szállítási díjat felszámítani, melynek összegéről a Szolgáltató kivétel nélkül tájékoztatja a Megrendelőt a Webáruház rendeléskezelő felületén, a megrendelés leadása előtt.

Megrendelő az adatok megadását követően tudja kiválasztani azt a fizetési módot, melynek segítségével a megrendelés ellenértékét ki akarja egyenlíteni. 

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a megrendelés leadásának feltétéle, hogy a Megrendelő az erre célra rendszeresített jelölőnégyzetek kipipálásával az ÁSZF rendelkezéseit tudomásul vegye és elfogadja, valamint nyilatkozzon arról, hogy a személyes adatok kezelésére vonatkozó, a Szolgáltató által nyújtott tájékoztatást megismerte és az abban foglaltakat tudomásul vette.

Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a ’Megrendelés elküldése’ gomb megnyomásával a Megrendelőnek fizetési kötelezettsége keletkezik a megrendelt termékek vételárát, illetve a szállítási költséget illetően. Szolgáltató felhívja továbbá a Megrendelő figyelmét arra is, hogy a kosárban található termékekre vonatkozó megrendelés leadása a Megrendelő részéről a kiválasztott termékek megvásárlására vonatkozó vételi ajánlatnak minősül, mely ajánlathoz a Megrendelő kötve van.

Szolgáltató a megrendelés teljes folyamata során – annak elküldéséig – biztosítja a megfelelő technikai eszközöket annak érdekében, hogy a Megrendelő az adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását a megrendelés véglegesítése és elküldése előtt el tudja végezni. Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a megrendelésben szereplő adatok annak elküldését követően a Webáruház felületén már nem módosíthatók. Ha a Megrendelő a megrendelés elküldését követően észleli, hogy adatait hibásan adta meg, úgy a megrendelés elküldését követő 5 munkanapon belül írásban jelezheti ezt, illetve a helyes adatokat a Szolgáltatónak az admin@touchcard.hu e-mail címre küldött üzenettel. 

Szolgáltató a megrendelés elküldését azonnal visszaigazolja a Megrendelőnek egyrészt a rendeléskezelő felületen, másrészt a Megrendelő által megadott e-mail címre küldött üzenettel. A visszaigazolt megrendelésre és az abban szereplő vételár, illetve szállítási költség összegére a Szolgáltató garanciát vállal. Ha a megrendelés elküldésétől számított 48 (negyvennyolc) órán belül a Megrendelő a Szolgáltatónak felróható okból nem kap visszaigazolást, úgy a Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól. Szolgáltatót nem terheli semmilyen felelősség abban az esetben, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg a Megrendelőhöz, mert e-mail címét pontatlanul adta meg, vagy ha a Megrendelő e-mail fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem kézbesíthető a megrendelés visszaigazolását tartalmazó üzenet.

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy amennyiben egyedi grafikával ellátott terméket vásárol, úgy a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolását követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül köteles a Szolgáltató részére az admin@touchcard.hu e-mail címre eljuttatni azt a grafikát, amelynek felhasználásával a Szolgáltatónak a kártyát le kell gyártania. A Szolgáltató a megrendelés leadását visszaigazoló e-mailben tájékoztatja a Megrendelőt arról, hogy a grafikának milyen paraméterekkel kell rendelkeznie (méret, felbontás, formátum, színkód). Amennyiben a Megrendelő nem rendelkezik kész grafikával, úgy a fenti határidőn belül köteles e-mailben felvenni a Szolgáltatóval a kapcsolatot a grafika Szolgáltató általi elkészítése érdekében. 

Ha a Megrendelő a Webáruházban „TouchCard – alap” megnevezésű terméket vásárolt, úgy a Szolgáltató a megrendelés visszaigazolását követően intézkedik a termék Megrendelőnek történő kiszállítása érdekében, az általa vállalt szállítási határidő alatt. Amennyiben a Megrendelő olyan terméket vásárol, melyet a Szolgáltató egyedileg gyártat le, úgy ebben az esetben a Szolgáltató e-mail üzenetben értesíti a Megrendelőt, ha a megrendelt termék elkészült, egyben jelzi a Megrendelőnek azt is, hogy a kiszállítás érdekében a termék futárszolgálatnak való átadására várhatóan mikor kerül sor.

Szolgáltató külön e-mail üzenetben értesíti a Megrendelőt, ha a Szolgáltató a visszaigazolás időpontjában előre nem látható, a Szolgáltatónak nem felróható okból nem, vagy nem a jelen ÁSZF-ben meghatározott határidőben tudja teljesíteni a megrendelést.

Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a Webáruházban megvásárolható termékek körét bármikor, egyoldalúan módosítsa.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a Webáruházban – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra –, úgy a Szolgáltató nem köteles a szerződést a hibásan feltüntetett áron teljesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő teljesítést, amelynek ismeretében Megrendelő dönthet úgy, hogy a vásárlási szándékától eláll.

Szolgáltató jogosult arra, hogy a fent írtakon túl az az alábbi esetek bármelyikének fennállása esetén – a Megrendelő egyidejű értesítése mellett – ne fogadja el a leadott megrendelést:

  • ha a Megrendelő nem volt jogosult a megrendelés során megadott, kedvezményre jogosító kupon használatára;
  • ha online bankkártyás fizetési mód választása esetén a Megrendelő bankkártyáját kibocsátó pénzintézet a tranzakciót nem engedélyezi;
  • ha online bankkártyás fizetési mód választása esetén a Szolgáltató online fizetést biztosító partnere – nem a Szolgáltatónak felróható okból – nem tudja érvényesíteni a tranzakciót;
  • ha a megrendelés elküldését követően válik nyilvánvalóvá, hogy a Megrendelő nem valós adatokat adott meg, vagy nem adta meg a megrendelés teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges adatait.

A Szolgáltató által biztosított, a Webáruházban elérhető termékekre vonatkozó árengedmények vagy más kedvezmények (pl. akciók és nyereményjátékok) részletszabályairól – így különösen azok mértékéről és időtartamáról, az igénybevétel, illetőleg részvétel feltételeiről és korlátairól – a Megrendelőt folyamatosan tájékoztatja. Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy azon megrendelések esetén, melyeket a Megrendelő a Szolgáltató által meghirdetett akció időtartama alatt küld el, minden esetben az adott akció feltételei az irányadók.

  1. Fizetési módok

Az egyes termékek vételárát a Szolgáltató a Weboldalon folyamatosan megjeleníti, mely vételár minden esetben a Megrendelő által fizetendő, adókkal növelt összeget jelenti. Szolgáltató jogosult bármikor egyoldalúan módosítani a Webáruházban megvásárolható termékek vételárát azzal, hogy a módosítás az azt megelőzően már elküldött és visszaigazolt megrendelésekben szereplő termékek vételárát nem érinti.

A megrendelés leadását követően a Szolgáltató által küldött elektronikus visszaigazolás egyaránt tartalmazza a megrendelésben szereplő termékek vételárát, és a választott szállítási módtól függően a szállítási költséget is. A megrendelt vételárának és a kiszállítási díjának kiegyenlítése a következő fizetési módok egyikével lehetséges:

  1. online bankkártyás fizetés, vagy
    1. utánvétes fizetés a futárszolgálat képviselőjénél.

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Webáruházban történő kényelmes és biztonságos bankkártyás vásárlást a Szolgáltató a Barion Payment Zrt. (1117 Budapest, Irinyi József utca 4-20. 2. em., a továbbiakban: Barion) által biztosított fizetési felületén keresztül teszi lehetővé. Bankkártyás fizetés választása esetén a Megrendelő automatikusan átirányításra kerül a Barion biztonságos fizetési felületére, ahol meg kell adnia a fizetéshez szükséges adatokat. Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy az általa megadott adatokat – így különösen az általa a vásárláshoz használt bankkártya adatait – a Szolgáltató nem ismeri meg és nem is kezeli.

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy online bankkártyás fizetési mód választása esetén a megrendelés ellenértékének kiegyenlítése kizárólag a Barion által elfogadott, internetes vásárlásra alkalmas bankkártyával lehetséges. Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Webáruházban az alábbi típusú bankkártyákat fogadja el: Mastercard, Maestro, Visa, American Express. Szolgáltató felhívja továbbá a Megrendelő figyelmét arra, hogy a bankkártyás fizetési tranzakció annak végrehajtását követően nem vonható vissza. Sikertelen fizetési tranzakció esetén a Webáruház felületén hibaüzenet jelenik meg, míg a sikeres fizetés esetén a Megrendelő vásárlás során használt bankkártyájához tartozó bankszámla a megrendelés ellenértékének összegével azonnal megterhelésre kerül.

Tekintettel arra, hogy a bankkártyás fizetési tranzakció szabályos lebonyolítása, a fizetés során megadott adatok kezelése, azok titkosítása és a fizetési folyamat biztonságának garantálása a Barion kizárólagos kötelezettségébe tartozik, így a Szolgáltató a bankkártyás fizetéssel összefüggő, a Barion hatáskörébe tartozó problémákért felelősséget nem vállal. Szolgáltató nem vállal felelősséget továbbá a fizetési tranzakció sikertelenségéért sem, ha annak oka az internetkapcsolat hibájára vezethető vissza.

Utánvétes fizetés választása esetén a Megrendelő a megrendelés ellenértékét készpénzben vagy bankkártyával egyenlítheti ki a futárszolgálat képviselőjénél. Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a kiszállítást végző futárszolgálat az alábbi típusú bankkártyákat fogadja el: Mastercard, Maestro, Visa, American Express. Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a Megrendelővel szemben pótlólagos díjat számítson fel akkor, ha utánvétes fizetési mód választása esetén a Megrendelő a megrendelés ellenértékét bankkártyával egyenlíti ki a futárszolgálat képviselőjénél.

Az elküldött és visszaigazolt megrendelés alapján megfizetett összegről a Szolgáltató számlát bocsát ki, melyet e-mailben juttat el a Megrendelőnek. Szolgáltató ismételten felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy amennyiben a megrendelés ellenértékéről szóló számlát a Megrendelő egy másik jogi személy vagy szervezet nevére szólóan kéri kiállítani, úgy ezt az igényét köteles a Webáruház rendeléskezelő felületén keresztül jelezni és a számlafogadó adatait megadni azt megelőzően, hogy a megrendelés leadásra került.

  1. Megrendelés kiszállítása

Szolgáltató vállalja, hogy a Webáruházon keresztül leadott, és a Szolgáltató által elfogadott megrendelés esetén valamennyi megrendelt terméket becsomagolja, a Megrendelő által választott szállítási módnak megfelelően a megjelölt címre eljuttatja, és a Megrendelőnek átadja. A megrendelt termékeket Szolgáltató a vele szerződéses kapcsolatban álló futárszolgálat segítségével juttatja el a Megrendelő részére. Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy amennyiben a megrendelt terméket Magyarország területén kívülre kell kiszállítani, úgy a Szolgáltató jogosult magasabb összegű szállítási díjat felszámítani. 

Megrendelő által választható szállítási módokról és az azokhoz kapcsolódó szállítási díjak pontos összegéről, illetve azok változásáról Szolgáltató a ’Szállítási információk’ menüpontban tájékoztatja a Megrendelőt azzal, hogy ezeket az információkat a megrendelés leadása előtt, a rendeléskezelő felületen is megjeleníti. A termék kiszállítására vállalt határidőket Szolgáltató a ’Szállítási információk’menüpontban tünteti fel. Szolgáltató az admin@touchcard.hu címen biztosítja a Megrendelőtől érkező, a megrendelés kiszállításával kapcsolatos érdeklődő üzenetek megválaszolását.

Megrendelő a termékeket a kézhezvételt követően haladéktalanul, de legkésőbb 36 (harminchat) órán belül köteles ellenőrizni.Megrendelő köteles az átvételkor a megrendelést tartalmazó küldeményt a kézbesítő jelenlétében megvizsgálni. Ha a Megrendelő a küldemény külső csomagolásán nyilvánvaló sérülést észlel, úgy jogosult a küldemény átvételét megtagadni azzal, hogy a kézbesítő jelenlétében köteles írásbeli jegyzőkönyvet felvenni. Ha a Megrendelő a küldeményt átveszi annak ellenére, hogy annak külső csomagolásán sérülés észlelhető, úgy köteles a csomagot a kézbesítő jelenlétében felbontani, és amennyiben a csomagban található termék is sérült vagy hiányzik, úgy jegyzőkönyv felvételét kérni a kézbesítőtől, melyben a termék sérüléseit, illetve hiányát pontosan rögzíteni kell. Megrendelő köteles továbbá sérült küldemény esetén az abban található termék sérülését, illetve hiányát a Szolgáltató részére haladéktalanul, írásban bejelenteni az admin@touchcard.hu e-mail címen.

Ahhoz, hogy a Megrendelő az általa megvásárolt terméket használni tudja, köteles elvégezni annak regisztrációját a Szolgáltatótól kapott egyedi, egyszer használatos PIN kód segítségével, továbbá a kártya aktiválásához szükséges további adatokat megadni. Szolgáltató a PIN kódot a Megrendelőnek elektronikus úton juttatja el, a megrendelés során megadott e-mail címre a megrendelt kártya elkészültét követően. Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a Megrendelőköteles a PIN kódot bizalmasan kezelni, továbbá megtenni mindent szükséges intézkedést annak megakadályozása érdekében, hogy a kód illetéktelen harmadik személyek birtokába kerüljön.

Megrendelő köteles a kártyát egy e-mail címhez rendelni, mely adatot a regisztrációs felületen kell megadnia. Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy a regisztráció során megadott e-mail cím később nem változtatható meg, azonban egy e-mail cím több különböző kártya regisztrációja során is megadható. A regisztráció további kötelező lépése a kártya elnevezése; amennyiben a felületről az a visszajelzés érkezik, hogy a Megrendelő által választott név már foglalt, úgy a Megrendelő köteles másként elnevezni kártyáját. Megrendelő a regisztráció keretében a kártyához kapcsolódó cég nevét, illetve a kártya leírását is megadhatja, mely rovatok kitöltése azonban nem kötelező.

A regisztráció utolsó lépéseként a Megrendelőnek be kell állítania a kártya üzemmódját, meg kell adnia az adott üzemmód beállításához szükséges adatokat, majd a ’Mentés’ gombra kattintva véglegesíteni a regisztrációt. Szolgáltató a regisztráció sikeres elvégzéséről külön e-mailt küld a Megrendelő részére.

Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a kártya regisztrálásakor kiválasztott üzemmódot a Megrendelő bármikor módosíthatja a Weboldalon keresztül, a ’Beállítom a kártyámat’ menüpontban.

  1. Kellékszavatosság

Szolgáltató a Webáruházban megvásárolható termékekről, azok lényeges tulajdonságairól folyamatosan tájékoztatja a Megrendelőt. A termékeknek alkalmasnak kell lenniük azokra a célokra, amelyekre más, azonos fajtájú termékeket rendszerint használnak, rendelkezniük kell azzal a minőséggel, amely azonos fajtájú termékeknél szokásos, és amelyet a Megrendelő elvárhat, valamint rendelkezniük kell a Szolgáltató által biztosított termékleírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen esetben élhet a Megrendelő a kellékszavatossági jogával?

Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) szabályai szerint a Szolgáltatóval szemben. A fogyasztónak minősülő Megrendelő igényérvényesítésére a Ptk. mellett 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, valamint a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseit is alkalmazni kell.

Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a Szolgáltató által a Megrendelő részére hibátlan állapotban átadott termék később bekövetkező külső sérülése nem jogosítja fel a Megrendelőt arra, hogy a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági jogait gyakorolja.

Milyen jogok illetik meg Megrendelőt kellékszavatossági igénye alapján?

Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet a lenti igényérvényesítési sorrend betartása mellett:

  1. Megrendelő a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, kivéve, ha az ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Szolgáltató törekszik arra, hogy a fogyasztónak minősülő Megrendelő által kifogásként előterjesztett kijavítási vagy kicserélési igény beérkezésétől számított 15 napon belül a termék kijavítását vagy kicserélését a Megrendelőnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül elvégezze. Ha a kijavítás/kicserélés időtartama a 15 napot várhatóan meghaladja, úgy a Szolgáltató tájékoztatja a fogyasztónak minősülő Megrendelőt a javítás/csere várható időtartamáról. Ha a Megrendelő nem tekinthető fogyasztónak, úgy a Szolgáltató a kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és annak a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve végezi el.
  • Ha a Megrendelő kijavítást vagy kicserélést nem kért, illetve nem kérhetett, úgy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti vagy a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – elállhat a szerződéstől. Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy a fogyasztónak minősülő Megrendelő a termék hibáját a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, és azt mással sem javíttathatja ki.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs. Abban az esetben, ha a fogyasztónak minősülő Megrendelő a hibás teljesítés miatt elállási jogával él, úgy a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba, melyre a Megrendelő hivatkozott jelentéktelen volt.

  • :
  • a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte, de nem teljesítette a kicserélt termék saját költségén történő visszavételét, vagy
  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megpróbálta orvosolni a hibát, vagy
  • a termék hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy azonnali elállást indokol, vagy
  • a Szolgáltató nem vállalta orvosolni a hibát vagy nyilvánvaló a körülményekből, hogy észszerű határidőn belül vagy a Megrendelőnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem is fogja azt megtenni.
  • .
  • Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról áttérhet egy másikra azzal, hogy az áttérés költségét a Megrendelő viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Megrendelő kellékszavatossági igényét?

Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztónak minősülő Megrendelő esetén közöltnek kell tekinteni azt a hibát, melyet a Megrendelő annak felfedezésétől számított 2 hónapon belül bejelentett a Szolgáltatónak. A Megrendelő felelős a közlés késedelméből eredő valamennyi kárért.

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy abban az esetben, ha a Megrendelő fogyasztónak minősül, úgy a vásárlástól számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogát már nem érvényesítheti, míg fogyasztónak nem minősülő Megrendelőt a kellékszavatossági jogait a vásárlástól számított 1 évig gyakorolhatja.

Kivel szemben érvényesítheti Megrendelő kellékszavatossági igényét?

Megrendelő a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van a Megrendelő kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Abban az esetben, ha kellékszavatossági igényét fogyasztónak minősülő Megrendelő érvényesítési, úgy a teljesítéstől számított 1 évig a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a Megrendelő által felismert és közölt hiba a teljesítést követően merült fel, míg az 1 éves határidő lejártát követően a Megrendelőnek kell bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. A hibás teljesítési vélelem nem alkalmazható abban az esetben, ha a vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

  1. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a Megrendelő termékszavatossági jogával?

A megrendelt termék hibája esetén Megrendelő – választása szerint – kellékszavatossági jogát gyakorolhatja vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Megrendelőt nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve annak kijavított részére vonatkozó kellékszavatossági igényét az Megrendelő a gyártóval szemben érvényesítheti.

Milyen jogok illetik meg a Megrendelőt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig akkor, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Megrendelő termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Megrendelő – abban az esetben, ha fogyasztónak minősül – a vásárlástól számított 2 (kettő) éven belül érvényesítheti.  Fogyasztónak nem minősülő Megrendelő esetében a termékszavatossági jogok érvényesítésére a vásárlást követő 1 (egy) évig van lehetőség. A fenti határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Megrendelő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő a fentiek közül egy okot bizonyítania.

  1. Indokolás nélküli elállás/felmondási jog gyakorlása fogyasztónak minősülő Megrendelő esetén

Szolgáltató tájékoztatja a fogyasztónak minősülő Megrendelőket, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm.rendelet) szerinti, 14 napon belüli, indokolás nélküli elállási, illetve felmondási jogukat a Webáruházban megjelenített termékek közül kizárólag a „TouchCard – alap” megnevezésű termék megvásárlása esetén jogosultak gyakorolni. Az elállási jog gyakorlásának szabályai alább olvashatók.

Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy figyelembe véve azt a körülményt, hogy a Webáruházban megvásárolható további termékek olyan, előre nem gyártott termékek, melyeket a Szolgáltató a Megrendelő kifejezett kérésére állít elő, így a Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének c) pontja alapján a fogyasztónak minősül Megrendelőt a 14 napon belüli, indokolás nélküli elállási, illetve felmondási jog ezen termékek vonatkozásában nem illeti meg.

A fogyasztónak minősülő Megrendelőt a termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

Az elállási határidő

  • attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amikor a Megrendelő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a megrendelt terméket átveszi;
  • több termék vásárlása esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amikor a Megrendelő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi;
  • több tételből vagy darabból álló termék vásárlása esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Megrendelő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a megrendelt termék utolsó tételét vagy darabját átveszi.

Megrendelő elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Megrendelő elállási szándékát a fenti határidőn belül a Szolgáltatónak címzett egyértelmű, írásbeli nyilatkozatával jelezheti, melyet a Szolgáltató 1. pontban írt levelezési vagy e-mail címére kell elküldenie. Megrendelő az őt megillető elállási jogot a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező nyilatkozat-minta értelemszerű kitöltésével és Szolgáltatónak történő elküldésével is gyakorolhatja, mely dokumentum a Weboldalról bármikor letölthető. Megrendelő elállási jogát határidőben érvényesítettnek kell tekinteni akkor, ha a Megrendelő írásbeli nyilatkozatát a rendelkezésére álló határidő lejárta előtt elküldi a Szolgáltatónak.

Ha a Megrendelő a vásárlástól eláll, úgy köteles a terméket a saját költségén haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postai úton vagy futárszolgálattal). A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Megrendelő a terméket a fenti határidő lejárta előtt elküldi. A termék visszaküldésénél felmerülő költségeket Megrendelő köteles megfizetni. Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy utánvétes csomagként visszaküldött termékek átvételét a Szolgáltatónak nem áll módjában biztosítani.

Megrendelő elállása esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Megrendelő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Az összeg visszatérítésére a Megrendelő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon kerül sor, kivéve, ha a Megrendelő kifejezetten beleegyezik abba, hogy a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot alkalmazzon azzal, hogy a Megrendelőt emiatt semmilyen többletdíj nem terhelheti. 

Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Megrendelő által megfizetett összeget, amíg a Megrendelő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolja, hogy a terméket visszaküldte azzal, hogy a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. 

Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy jogosult a termék jellegének, tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését követelni a Megrendelőtől.

  1. Megrendelői panaszok kezelése

A megrendeléssel összefüggő, vagy a megrendelt termék átvételét követően felmerült panaszát Megrendelő jogosult a Szolgáltatónak jelezni. Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a termék kiszállításával összefüggő panaszokat kizárólag a termék átvételét követő 48 (negyvennyolc) órán belül fogad el.

A panasz elküldhető e-mailben az admin@touchcard.hu címre, vagy postai úton a RIMEXIS Kft., 1015 Budapest, Ostrom utca 27. 1. em. 1. levelezési címre. Az írásbeli panasz beérkezését követően a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a kézhezvételtől számított 30 napon belül lefolytatja az erre vonatkozó eljárást, és ezen határidőn belül tájékoztatja a Megrendelőt a vizsgálat eredményéről, továbbá arról, hogy a panasz esetleges elutasítása esetén milyen jogorvoslati lehetőségek állnak a Megrendelő rendelkezésére, valamint a jogorvoslati eljárás megindításához vagy vitarendezési mód igénybevételéhez szükséges információkat. A panaszválasz másolatát Szolgáltató köteles 3 évig megőrizni. 

Amennyiben a panasszal a Szolgáltató egyetért, úgy intézkedik annak orvoslása iránt és értesíti a Megrendelőt, míg a panaszt elutasító álláspontjáról a Szolgáltató indokolt válaszban nyújt tájékoztatást. Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy amennyiben a terméket tartalmazó csomag sérülése esetén a Megrendelő azt a sérülés írásbeli kifogásolása nélkül átveszi a kiszállító futártól, úgy a Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy a csomagban található termék annak Megrendelő általi átvételét megelőzően sérült meg.

A fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult panasszal fordulni a Szolgáltató székhelye, illetve a Megrendelő lakó- vagy tartózkodási helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fogyasztói jogainak sérelme esetén. Az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségei itt találhatók meg: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag. Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a fogyasztó egyedi ügyének kivizsgálására és megoldására a békéltető testület jogosult, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság az ilyen ügyeket minden esetben hivatalból átteszi a békéltető testülethez azok hozzá való beérkezését követően.

Ha a Szolgáltató a fogyasztói panaszt elutasítja, úgy a Megrendelő az illetékes békéltető testület eljárását kezdeményezheti, mely szerv bírósági eljáráson kívül bírálja el a kialakult jogvitát. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, de a Szolgáltató a Budapesti Békéltető Testület, illetve a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara előtt általános alávetési nyilatkozatot nem tett. A jogvita elbírálására a Megrendelő saját lakóhelye, illetve tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület illetékes. Az illetékes békéltető testület székhelye, telefonos, internetes elérhetősége, levelezési-, és e-mail címe, hivatali kapu elérhetősége, illetve az online kérelem benyújtására vonatkozó információk az alábbi linken, az adott békéltető testület honlapjára kattintva érhetők el: https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai

Amennyiben a fogyasztónak minősülő Megrendelő nem rendelkezik belföldi lakó-vagy tartózkodási hellyel, úgy a Szolgáltató székhelye szerint illetékes alábbi békéltető testület jogosult eljárni:

Budapesti Békéltető Testület 

székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10. 

telefonszám: +36 (1) 488 21 31

e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

weboldal: https://bekeltet.bkik.hu/

hivatali kapu rövid név: BBT, hivatali kapu teljes név: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület, KRID: 469532362 (e-papír rendszeren keresztül benyújtott elektronikus beadvány esetén)

online ügyindítás: https://bekeltetes.hu/publikus/online-ugy-inditas

A fogyasztónak minősülő Megrendelő a fentieken túl jogosult az Európai Online Vitarendezési Fórumhoz fordulni panaszkezelés érdekében. Az Európai Online Vitarendezési Fórum az Európai Unió által biztosított online vitarendezési platform valamennyi, mely az Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó és az Unióban letelepedett kereskedő közötti, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében nyújt alternatív vitarendezési fórumot. Az Európai Online Vitarendezési Platform a következő linken érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

A fogyasztónak minősülő Megrendelő a fogyasztói jogvitából származó követelését bíróság előtt is érvényesítheti a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

  1. Felelősségi szabályok

Szolgáltató vállalja, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és a Weboldalon közzétett információkat magára nézve kötelezőnek ismeri el, és kötelezettségei szerződésszerű teljesítése érdekében úgy jár el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy nem minősül a Szolgáltató részéről jogról való lemondásnak, ha a Szolgáltató valamely jogát nem gyakorolja.

Ha a megrendelt termék kiszállítása elháríthatatlan akadályba (pl.: közegészségügyi járvány, árvíz, földrengés, háború, országos sztrájk, terrorcselekmény, közúti baleset, külföldi állam kormányzati intézkedései, stb.) ütközik, úgy a Szolgáltató a Megrendelőt erről haladéktalanul tájékoztatja, illetőleg a megrendelés már kiegyenlített ellenértékét a Megrendelő részére visszatéríti. A Webáruház működésében felmerülő hiba vagy hiányosságból (pl.: üzemzavar, weboldal átmeneti elérhetetlensége, stb.) eredő károkért Szolgáltató a felelősségét kizárja.

A Webáruház oldalán található információk jóhiszeműen kerültek elhelyezésre azzal, hogy azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, így az információk pontosságáért, illetve teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy az ÁSZF rendelkezéseinek be nem tartása esetén Megrendelő szerződésszegést követ el, melyért jogi felelősséggel tartozik.

Megrendelő szavatol azért, hogy az általa a megrendelés során megadott adatok a valóságnak megfelelnek, vállalja továbbá, hogy az általa leadott és a Szolgáltató által visszaigazolt megrendelésben megrendelt termék(ek) átvételéről és ellenértékük megfizetéséről gondoskodik. Amennyiben a kiszállítás a Megrendelő hibájából hiúsul meg, úgy az ebből eredő esetleges többletköltségeket, illetve károkat Megrendelő köteles megtéríteni Szolgáltató részére.

Megrendelő szavatol azért, hogy az általa megvásárolt kártyához kizárólag olyan tartalmat, illetve elérési útvonalat állít be, ami harmadik személyek jogait, jogos érdekeit nem sérti, továbbá ami nem tartalmaz sem számítógépes vírusokat, sem kémprogramokat, sem kártékony kódokat vagy egyéb kártevőket és amely nem alkalmas adathalász célok megvalósítására. Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy amennyiben a Megrendelő fenti szavatosságvállalása valótlannak bizonyul, úgy a Megrendelő kizárólagos felelősséggel tartozik minden olyan kárért, ami a Szolgáltatónál és/vagy harmadik személyeknél ezzel összefüggésben merült fel.

Megrendelő a Weboldalt, valamint az ott működő Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért – a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségvállalást kivéve. Szolgáltató kizárja a felelősségét a Weboldal, illetve a Webáruház látogatói, illetve felhasználói által tanúsított magatartásért. 

  1. Szerzői jogok
  1. Weboldalon közzétett tartalmak szerzői jogi védelme

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a Weboldal szerzői jogi védelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy jogszerű használója a Weboldalon megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt a fényképeket, valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, védjegyeket, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötleteket). 

A Szolgáltató által működtett Weboldal tartalmának adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából kizárólag abban az esetben engedélyezett, ha ehhez a Szolgáltató előzetesen, írásban hozzájárult. Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy a Szolgáltató előzetes engedélyével történő magáncélú felhasználáson túlmenően a szerzői jogi védelem tárgyát képező szellemi alkotások minden további felhasználása tilos.

Szolgáltató felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy a Weboldal használata nem biztosít jogot a Megrendelőnek a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi név, védjegy használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók. A jelen fejezetben írt tilalmak Megrendelő általi megsértése polgári-, és büntetőjogi felelősségre vonást eredményez.

  • Megrendelő által a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott szellemi alkotásokhoz fűződő szerzői jogok

Megrendelő szavatol azért, hogy a szerződés teljesítése érdekében általa a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott grafikák a saját, jogtiszta szellemi alkotásai, azoknak a Megrendelő a szerzői-, vagy egyéb jogi jogosultja vagy azok használatára a Megrendelő megfelelő jogcímmel rendelkezik, továbbá ezen szellemi alkotások vonatkozásában harmadik személyeknek nincs olyan joga, ami azok további felhasználását kizárná vagy korlátozná. Szolgáltató kifejezetten felhívja a Megrendelő figyelmét arra, hogy amennyiben harmadik személy a szellemi alkotásokhoz fűződő bármely jogának megsértése miatt kárigényt vagy más igényt érvényesítene a Szolgáltatóval szemben, úgy Megrendelő köteles a Szolgáltatót haladéktalanul és teljeskörűen mentesíteni a harmadik személy által érvényesített igény alól.

Megrendelő a jelen ÁSZF alapján a Felek között létrejött szerződés teljesítése érdekében általa a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott grafikák vonatkozásában a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (a továbbiakban: Szjt.) 42-43. §-ai alapján nem kizárólagos engedélyt ad a Szolgáltatónak a grafikák felhasználására azzal, hogy a felhasználási engedély alapján a Szolgáltató a grafikákat kizárólag arra használhatja fel, hogy azokat az adásvétel tárgyát képező kártyákon elhelyezze (többszörözés), és a Szolgáltatót megillető felhasználási jog az így legyártott termékek Megrendelőnek történő leszállításával és átadásával egyidejűleg megszűnik. 

  • Szolgáltató által a szerződés teljesítése körében készített szellemi alkotásokhoz fűződő szerzői jogok

Abban az esetben, ha a Megrendelő egyedi grafikával ellátott kártyát rendel, azonban a grafika elkészítéséhez a Szolgáltató közreműködését veszi igénybe, úgy a jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződés teljesítése során a Szolgáltató – illetve az általa igénybe vett közreműködők – által létrehozott, illetve elkészített valamennyi szellemi alkotás, szerzői jog által védett mű vonatkozásában a személyhez fűződő szerzői jogok azok létrehozóját illetik meg, azonban a szellemi alkotással kapcsolatos valamennyi vagyoni jogosultság a termék vételárának maradéktalan kiegyenlítésével egyidejűleg átruházásra kerül a Megrendelő részére. A Megrendelő által a jelen ÁSZF alapján fizetett vételár a szellemi alkotás felhasználásának díját, illetve a Megrendelő jogszerzésének ellenértékét is magában foglalja.

A jelen ÁSZF alapján a Felek között létrejött szerződés teljesítése során a Szolgáltató által létrehozott, szerzői jog tárgyát képező alkotások, melyek vonatkozásában a kapcsolódó vagyoni jogok – a vételár megfizetésével egyidejűleg – átruházásra kerültek, a Megrendelő tulajdonát képezik, a szellemi alkotások további felhasználására, hasznosítására sem a Szolgáltató, sem az általa a teljesítés során igénybe vett közreműködők nem jogosultak.

A szerzői vagyoni jogok Megrendelő általi teljeskörű megszerzésével a szellemi alkotás felhasználási jogai külön jognyilatkozat és egyéb megállapodás nélkül is a Megrendelőt illetik meg. Ez alapján a Megrendelőt időbeli és területi korlátozás nélküli – külföldi felhasználás esetére is kiterjedő – felhasználási jog illeti meg. A Megrendelő jogosult továbbá a jogszabály által elismert összes felhasználási módot korlátozás nélkül gyakorolni. A fenti korlátozás-mentesség a szellemi alkotás felhasználásának mértékére is kiterjed.

  1. Alkalmazandó jog, joghatóság és illetékes bíróság

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó jogviszonyokra a magyar jog az irányadó. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések tekintetében a Ptk., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a személyes adatok kezelésével összefüggő kérdésekben a GDPR, az adatvédelmi előírásokat tartalmazó, a szolgáltatásnyújtás tekintetében irányadó ágazati jogszabályok, és amennyiben alkalmazandó, úgy az Infotv. rendelkezései, valamint a szerzői jogi kérdések tekintetében az Szjt. rendelkezései az irányadók. A Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Megrendelő között létrejövő jogviszonyra a fenti előírásokon túl a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, továbbá a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet vonatkozó előírásai alkalmazandók.

Felek a közöttük felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen tárgyalások útján, peres eljáráson kívül kívánják rendezni. Amennyiben a felek közötti tárgyalások nem vezetnek eredményre, vagy a vitarendezés előreláthatólag sikertelen, úgy a felek közötti jogvita tekintetében a pertárgyértéktől függően a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság, illetve a Székesfehérvári Törvényszék rendelkezik illetékességgel.

Jelen ÁSZF 2023. április 12. napjától kezdődően hatályos, és annak visszavonásáig vagy módosításáig marad hatályban.

Az Általános Szerződési Feltételek az alábbi linkre kattintva tölthetők le.

Shopping Cart
Scroll to Top